INFOSKÆRMEN

– Din digitale opslagstavle

Information og kommunikation er alfa og omega, når det drejer sig om pleje af dine kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere, brugere, interessenter osv.

Du har sikkert benyttet den gængse opslagstavle til at formidle dit budskab. Nu er opslagstavlen gjort digital. Den kaldes INFOSKÆRMEN. Undersøgelser viser, at organisationer benytter infoskærme som en del af deres interne og eksterne kommunikationsstrategi – med succes.

Både eksternt og internt i organisationen bliver du udsat for en stor mængde information, og det kan medvirke til, at kommunikationen nogle gange går gal.

Vi er alle forskellige, og som individ lytter du til de beskeder, der passer ind i din perception og din måde at opfatte verden på. Som afsender må du derfor være opmærksom på, hvordan du agerer og reagerer i forhold til din modtager med henblik på at kunne give et klart budskab og dermed en optimal oplevelse.

 

Her er 10 grunde til, at du bør overveje en infoskærm i din organisation:

  1. Infoskærmen indeholder en række smarte features, der gør den langt mere effektiv end den gammeldags opslagstavle, som du kender den.
  2. Informationerne er opdateret og relevante. Kommunikationen er direkte og målrettet. Infoskærmen er overskuelig og nem at bruge direkte fra din computer. Og så roder den ikke.
  3. Eksternt i virksomheden kommunikerer du tydeligt, nemt og hurtigt til dine kunder, gæster og besøgende.
  4. Modtageren bliver opmærksom på vigtige beskeder, og glæder sig over virksomhedens gode kommunikationsstrategi.
  5. Internt i virksomheden er infoskærmen også medarbejdernes digitale opslagstavle, som bidrager til at holde den enkelte medarbejder opdateret på, hvad der sker i virksomheden.
  6. Internt i virksomheden informerer du dine medarbejdere således, at de føler ejerskab og bliver inddraget i kommunikationen. Øget medarbejderpleje skaber en højere grad af motivation og trivsel på arbejdspladsen. Og glade medarbejdere og et godt arbejdsmiljø skaber højere produktivitet og effektivitet på tværs af virksomhedens afdelinger.
  7. Dit budskab vil blive husket af dine modtagere uanset om det drejer sig om dine kunder, samarbejdspartnere eller medarbejdere.
  8. Infoskærmen kan anvendes i alle virksomheder og organisationer. I lige så høj grad er infoskærmen oplagt i sports- og fritidsforeninger, sportshaller, uddannelsesinstitutioner, boligforeninger, supermarkeder mm.
  9. Du kan nemt selv designe din infoskærm, ved at indsætte tekster med forskellige skrifttyper, skriftstørrelser, farver mm. Billeder kan hurtigt uploades og justeres i forhold til størrelse, form og udseende. Egne videoer eller videoer fra YouTube og sociale medier kan vises, og du bestemmer selv spilletiden.
  10. Systemet bag din infoskærm er InfoComplete. Det er et dansk udviklet system, som kan benyttes direkte fra din computer, tablet eller mobiltelefon. Det er brugervenligt, da du opretter dit indhold ved brug af skabeloner, som kan gemmes og genbruges. Og med dit eget login kan du nemt og hurtigt ændre, rette eller justere indholdet.

 

Infoskærmen kan bruges til mange formål. F.eks. en øget salgsstrategi hvor du fremviser tilbud, kampagner eller rabatter. En øget kommunikationsstrategi kunne være virksomhedens opnåede målsætninger pr. uge eller måned. Et øget informationsflow med dagens nyheder, vejrudsigten, feed fra sociale medier og endda bus- og togtider.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.